3 éve újítottuk fel a Csapágygyárnál lévő buszmegállót, ahol könyvcsere pontot is kialakítottunk. https://radiosd.hu/egy-buszmegallo-rancfelvarrasa/
Itt megemlítettük a város közepén sebként tátongó csapágygyár rozsdaövezetet és kidőlő kerítést. Működik ipari tevékenység, de nagyobb részt üres és csak romlik az állapota. Erre sajnos ráhatásunk nincs.
A DiDi a járdák hiányra hívta fel a figyelmet. A Balatoni útnak vannak olyan szakaszai, ahol egyik oldalon sincs biztonságos lehetőség a gyalogos közlekedésre, bár ez Diósd sok területére igaz, hiányos az infrastruktúra, járda és egyáltalán a szilárd burkolat sincs meg.
2021-ben párhuzamosan zajlott a közbeszerzés a 31-es elkerülő út és a 3111-es út és az M0 Ecseri csomópont összekötését célzó (3111-es elkerülő) tanulmánytervek elkészítésére. Maglódi lakosok civil összefogást kezdeményeztek és petíciót indítottak az út ellen, mert:
A lakosságot nem tájékoztatták és nem kérdezték meg a véleményét az őket érintő beruházásról
A tervezett nagy forgalmú út nyomvonala egy ~1,5 km-es szakaszon a lakott területet ~100m-re megközelíti
Azért költöztek ide a zajos nagyvárosból, hogy csöndre, nyugalomra leljenek, de az új út még nagyobb forgalom és ipari parkok megjelenésének kedvez
Tartanak attól, hogy a lakott területek forgalma növekedni fog az M0 dugulása esetén, ami nem ritka jelenség
Nem akarnak egy minden oldalról nagy forgalmú utakkal határolt benzingőzös városban élni, egészség- és környezetkárosodást elszenvedni
Szeretnék, ha megmaradnának a mindennapi, gyalogosan elérhető zöldfelületeik sétára, feltöltődésre, sportra
A vecsésiek régebben csak Budapestre beutazva juthattak el a szomszédos Gyálra. Az Eleven Vecsés elérte, hogy közvetlen buszösszeköttetést létesítsenek a két település között.
A 2018-ban megalakult Eleven Vecsés első feladatként felmérte, hogy melyek a településen gondot okozó ügyek, és a közlekedés bizonyult a legsürgetőbbnek. Első feladatként a Vecsés és Gyál közötti összeköttetést szerették volna megoldani. Felméréseket, kérdőíveket készítettek, valamint közlekedési szakembert is bevontak az útvonal megtervezésébe. Ezzel párhuzamosan a két település polgármesterével is tárgyalásba kezdtek a szentendrei Tóth Sándor segítségével, aki a Volántól ment nyugdíjba, és így jó tanácsokkal tudott szolgálni. Akkoriban a metrófelújítás miatt létrehoztak egy új buszjáratot, de az kihasználatlan volt.
Az átjárónál nagyon sűrű a vasúti közlekedés, ami megakasztja a forgalmat, a vecsésieknek hosszú ideig kell várakozniuk a sorompónál.
Az Eleven Vecsés és Eleven Gyál közösen kidolgozott egy kérdőívet 2022 november elején a közlekedési problémák feltérképezésére. A kérdésekre adott válaszban 1-től 5 pontig lehetett osztályozni, és mint kiderült, sajnos egyik településen sem volt magas a megelégedettség. Ez érintette a járdák állapotát, a zebrák mennyiségét, a közvilágosítást, a középületek akadálymentesítését, kerékpárutakat, buszsávokat, megállókat és a MÁV közlekedést. Vecsésen ez az átjáró okozza a legnagyobb problémát. Itt nem ritka az, hogy 15-20 percet kell várakozni addig, míg valaki átjut.