Ez ma már nem csak közvetlenül a 7 számú főút és az MO mellett lakókat érinti, hanem az egész településre kiterjedő probléma. Ennek egyik oka, hogy a zajvédő falat a „szemben” lévő oldalon megemelték, Törökbálint és Nagytétény mellett is – így ott a magasabb falról visszacsapódik a zaj. Megoldás lenne a sebesség csökkentés (ígéret van rá), de csak akkor hatásos, ha ezt mérés is kiegészíti. Illetve a zajvédő fal diósdi oldalon történő megemelése is. A zajterhelés csökkentésére kevés törekvés irányul, bár mind az országos, mind a helyhatósági választásokkor mindenki megígéri, hogy tesz ellene.
Közös akciónk az M0 hídon volt, ahol próbáltunk beszélgetni. A híd egyik oldalán verset mondtak a vállalkozó szelleműek, a többiek a másik oldalon és csendet feliratot jelenítettük meg.
2021-ben párhuzamosan zajlott a közbeszerzés a 31-es elkerülő út és a 3111-es út és az M0 Ecseri csomópont összekötését célzó (3111-es elkerülő) tanulmánytervek elkészítésére. Maglódi lakosok civil összefogást kezdeményeztek és petíciót indítottak az út ellen, mert:
A lakosságot nem tájékoztatták és nem kérdezték meg a véleményét az őket érintő beruházásról
A tervezett nagy forgalmú út nyomvonala egy ~1,5 km-es szakaszon a lakott területet ~100m-re megközelíti
Azért költöztek ide a zajos nagyvárosból, hogy csöndre, nyugalomra leljenek, de az új út még nagyobb forgalom és ipari parkok megjelenésének kedvez
Tartanak attól, hogy a lakott területek forgalma növekedni fog az M0 dugulása esetén, ami nem ritka jelenség
Nem akarnak egy minden oldalról nagy forgalmú utakkal határolt benzingőzös városban élni, egészség- és környezetkárosodást elszenvedni
Szeretnék, ha megmaradnának a mindennapi, gyalogosan elérhető zöldfelületeik sétára, feltöltődésre, sportra